Gomorron..en ny dag med myggbett vantar...

Gomorron pa er...nu sitter jag har igen i mina PJ's o skriver.
Vaknade for 15 minuter sen av mitt alarm...Och jag kom pa att jag inte skrev natt om vad som hande igar...sorry :/
Tur att jag tanker gora det nu :)
Jo, runt 9:30 sa ringde jag hem o pratade med mamma o Simon. Det va kul att fa prata lite o sen kom Hope, hennes mamma och Samantha, Hopes basta kompis, for att hamta mig. Vi akte till en park 1 timmes bilresa bort. Ok..att vi korde vilse nagra ganger hjalpte oxo till...men tillslut kom vi fram.
Vi ville aka bat, men de hyrde inte ut batar pa mandagar o tisdagar, sa i far komma tillbaka nagon annan dag.
Sa istallet for batturen satte vi oss i skuggan och tog fram picknickfiltar o lite mackor o melon.
Efter det gick vi tjejer ner till sjon. Det var jattevackert dar maste jag bara saga. Paminner lite om svensk natur <3
Val nere vid sjon tog vi av oss skorna och vadade lite. Vattnet var jattevarmt!!! Alrdig varit vid en sa varm sjo forut.
Sen gick vi lite runt sjon o sen satte vi oss i bilen o borjade aka hem.
Pavagen sa stannade vi vid ett jattestort stalle, kommer inte ihag vad det hette, men det hade typ allt fran frysta gronsaker till minilaptops...Och ni skulle sett deras vagnar, helt enorma!
Vi gick runt o slangde i lite allt mojligt o sen betalade vi o akte hem till Hope.
Hemma hos henne tog vi en glass o satte oss ute i solen.
Sen gick vi in o tittade lite pa TV, men andrade oss snabbt o gick in i hennes brorsas rum o spelade Rockband istallet. Det var helt fantastiskt kul att fa halla i en "gitarr" igen!!! Saknar den sa sjukt mkt!!! Fast jag tror jag tanker kopa en ny nar jag kommer hem, en egen. Den som borde va i mitt rum (tvivlar pa att den e det) e mammas, men bade jag o Simon anvander den, o sen star ju pappas ostamda gitarr i mitt rum..(no fence dad..)
Hmm..ja..Iallafall.. Sen at vi nagra jattegoda wraps eller vad man nu ska kalla dem... det var typ tacos med kyckling ost, mumms jattegott!
Sen kom Eva o hamtade oss o korde oss hem till mig.
Efter typ 5 minuter kom min moster och plockade upp oss, for vi skulle till en "rock-rings-kurs". Det var faktiskt kul, ovanligt, men kul.
Efter det korde hon oss hem o sen gjorde jag inte sa mkt..satt har o lyssnade pa musik...
Skriver mer senare..om jag kommer ihag ;)

Hejdoo sa lange <3

Ps. Jag har fatt sjukt manga myggbett, o allt pa en dag! Jag trodde att jag skulle slippa undan latt i ar, men icke, det tyckte inte myggorna... >:(
(anledningen till rubriken)

Comments

Comment Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (wont be published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0