Museum+News= Newseum

Hallihalloj!
Idag skulle jag egentligen ha vaknat runt 8:30..men jag typ "glomde" att satta alarmet...Schh...sag inget till Eva...
Sa jag sov till typ 10 ;) Hehe..e gaaanska bra pa sant har..att bara glomma saker e helt min grej ;) Nejdo..det e bara det att jag vaknat tidigt tva dagar i rad o jag tyckte att det var dags att fa sova ut! Det var darfor...Sa tro inte att jag glommer saker med flit hela tiden..for det gor jag inte..ibland sa e det faktiskt sa jag fungerar...
Aja...vi akte tag in till DC och gick till ett museum..Eller det heter "Newseum", for dar finns typ allt om media :)
Typ tidnings-snittet :)
Det var kul, for jag ville bli journalist/reporter for natt ar sen..men nu vill jag bli kameraman(/kvinna), eller regissera filmer :)
Man fick testa pa att vara reporter, fotograf (det var inte sa kul...man skulle ta kort o sen skulle man valja en bild till "forstasidan"..jag klickade pa en bild, men datorn ville inte valja den..sa jag rakade klicka pa en annan..osv...som fotograf blev jag lite sur...), man fick testa pa att vara nyhetsupplasare, men jag ville inte, for jag ville sta bakom kameran, men det fanns inga sadanna alternativ sa jag struntade i det...
Sen at vi lunch, jattegott, typ pasta med kottfarssas med mozarella ost over :P. Efter det gick vi pa 4D-film.
Det var jattehaftigt!! Stolen hojdes/sanktes, man kunde kanna en luftbris och till o med vatten i ansiktet pa vissa stallen.
Till exempel sa var det en 1700-tals gubbe som avlossade ett skott, da lutades stolen bak samtidigt som man fick luft/vatten i ansiktet, som om man blev traffad av kulan, alla i salongen skrek till tror jag. Hahaha, en upplevelse jag vill uppleva igen!!!
Nu sitter jag har framfor datorn med mina alskade Jelly Belly Beans o skriver...ska byta om snart, for vi ska pa middag i Virginia..Ska bli kul...hoppas jag.
Aja..maste byta om nu, hors senare.

Comments

Comment Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (wont be published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0