Gymnasiemässan

Idag var det som sagt gymnasiemässan som gällde :)
Det var jätteroligt att gå runt bland alla montrar och lyssna på elever och lärare från olika skolor :)
Men roligast var nog att jag äntligen hittade ett gymnasium som har det program jag vill gå :D
- Multimedia och musik. :D :D :D
Kunde inte sluta le eller stå still efter besöket hos it-gymnasiets monter :)
Problemet är bara den att jag kollade upp hur många elever som går på den skolan, och hur många som kom in på den linjen nu i höstas.... Och.. hmm.. De har 330 elever och tar in 20 elever på det programmet..... -.-
Sååå.. Chansen att jag kommer in är ganska minimal.. :( 
Men jag är fast besluten att jag SKA gå där :)
Tänk :)
Då kan jag kombinera min undervisning med både media och musik, skulle aldrig klara av att välja bort de två sakerna jag älskar att göra mest i världen :)
Men jag ska be för det, och fråga Gud :)
Han vet bäst vad min framtid är :)

Samlade på mig en hel del broschyrer och papperskassar, och mycket information om allt och alla :P



Nu har jag och pappsen planerat in öppethus dagar, och nästa vecka sätter vi igång med att åka runt som galningar för att besöka gymnasium.
På listan finns Tyresö Gymnasium, Östra Gymnasium, Mediagymnasiet Nacka, NTI Gymnasiet och min lilla favorit: IT-Gymnasiet :)

Hoppas verkligen skolorna håller måttet, och lever upp till mina förväntningar.
Annars behöver dom inte räkna med min ansökan ;)

På gymnasiemässan såg det ut ungefär såhär :)

-Bild lånad från google(, bilden tagen för nått år sen)

Comments
Postat av: Ulrika Engman

Det verkar som em väldigt spännande intriktning med både media och musik! Passar dig som handsken. Lycka till med alla era besök på de olika skolorna!!!



Stor kram

Ulrika

2009-11-19 @ 20:09:00

Comment Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (wont be published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0