Freedom Writers

Såg precis klart på filmen "Freedom Writers".
För den som inte har sett den, kan jag bara säga att det är en av de bästa filmerna jag har sett.
Baserad på en verklig händelse.
Ja orkar inte skriva så mycket om vad den handlar om. Men det handlar om en lärare som börjar undervisa i en engleska-klass, som är ganska stökig och så. Lever ute på gatorna, gäng bråk, osv.
Studierektorn hjälper henne inte, men hon är fast besluten om att förändra deras syn på livet. Och hon lyckas tillslut.

När man har sett klart på en sånhär film, kan man inte fatta att den är baserad på verklighet.
Det är så otroligt!
En annan film jag oxå kan rekomendera är "Coach Carter"
Den handlar om en basket-tränare som börjar jobba i en skola.
Det lag han tar sig an är oxå en sökig skara.
Men han förändrar deras liv, OCH betyg.
Mer säger jag inte, ni får se filmen själva ;)

Men nu ska jag fixa ledarskole läxan, som jag borde ha gjort för flera dagar sen... -.-

Go natt :*

Comments
Postat av: Cina

Jag och Liia tittade på filmen. Superbra!!!

/Cina

2009-10-14 @ 20:11:50

Comment Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (wont be published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0